onsdag 3 februari 2010

Halsfluss

Tre besök på vårdcentralen på mindre än en vecka. Måste vara rekord, i alla fall för oss! Idag var det mig det gällde. Vaknade i morse och hade ont i halsen, det blev värre och värre. Åkte hem tidigt eftersom det skulle komma in ett snöoväder och istället arbeta hemifrån. När jag kom hem pratade Claes med Vc angående Agnes och att hon inte tar sin penicillin. Fick då möjlighet att prata med dem och fick då en tid lite senare. Halsfluss var det inte helt oväntat att jag fått. Penicillin är vi nu tre i familjen som äter.... Ebba har vi mutat med klänning eller leksak om hon tar sin medicin duktigt så jag frågade Claes om den dealen gällde ven mig;-) Ebba undrade med en gång vad jag skulle välja.... Läkaren var lite rolig och sa att det bästa med att det är halsfluss är att penicillin verkar fort. Ja, det är ju alltid positivt.

På lördag börjar melodifestivalen igen och Ebba är lika på som förra året. Hon frågar om de som var med förra året och vilka av dem som ska vara med i år. Vilket minne tjejen har! Hon kommer snart kunna mer än vad jag och Claes gör tillsammans och då ser vi gärna på melodifestivalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar