söndag 8 januari 2012

Studiedag

Har vid mer än ett tillfälle funderat på varför det är studiedag imorgon, måndag. Barnen har redan varit lediga i mer än två veckor och så är det studiedag. Har beklagat mig lite, inte så att jag inte vill vara hemma med barnen, men det känns som att både de och jag är redo för att skolan ska börja igen. I förra veckan fick jag i alla fall veta varför det är studiedag den här dagen. Den infördes efter Tsunamin 2004. Det var då så många barn, lärare, rektorer osv som omkommit och det var kaos i skolorna. Så för att undvika detta har man infört studiedag första måndagen efter jullovet på alla skolor. Om något liknande händer igen ska man hinna få i ordning en organisation och ev krishantering. Så nu när jag vet det så känns det inte lika jobbigt att vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar