måndag 7 december 2009

Kort uppdatering

En kort uppdatering om vad som händer hemma hos oss är att förra helgen bakades det både lussebullar och pepparkakor. Vi gjorde även ett pepparkakshus som Ebba dekorerade. Agnes åt kristyr och nonstops... Pepparkakorna är nästan slut så vi behöver faktiskt göra fler =)

Claes och jag var på middag på hans arbete i torsdags och på natten blev sedan Claes dålig. Troligen matförgiftning..... Han har i alla fall sedan dess varit så dålig att till och med varit hemma från jobbet idag, vilket inte hör till vanligheten (om det inte är barnen som är sjuka). Just nu kokar jag kyckling och potatis till honom så att han ska ha någon mat imorgon. Han har blivit lite bättre, men är fortfarande otroligt trött och har periodvis otroligt ont i magen. Men vi håller tummarna. Till helgen är det ju dags för vår årliga julfest och tills dess hoppas vi att han är på benen. Någon snaps och sill blir det däremot inte för hans del =(

Agnes är helt tokig och har de senaste dagarna bestämt sig för att inte sova. Hon skriker när vi föröker lägga henne och efter en till två timmar orkar vi inte längre utan har tagit upp henne och hon går och leker. Hon leker då bättre än vad hon har gjort på mycket länge. Utvecklingssteg, eller är det så att hon ska sluta sova middag?

Jag hoppas i alla fall att Claes snart blir bättre, att Agnes ska somna lika duktigt som tidigare så att jag kan få lite egentid på kvällen och få lite gjort. Jag ligger efter med julkort, paketinslagning, paketinköp, matlagning med mera... MEN jag är i alla fall frisk =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar