fredag 27 november 2009

Bajs i pottan

Vi tillhör inte den föräldrakategori som tränar barnen med pottan. När Ebba bev blöjfri så hade pottan stått framme ganska länge och och fick gå på den när hon ville, med andra ord närhon var redo. För inte så länge sedan tog vi fram pottan igen. Agnes har suttit på den till och från utan något resultat. Så imorse ville hon sitta på pottan igen. Inga problem tänkte jag det blir bra med tanke på att jag ändå kulle vara i badrummet. Hon sitter och trallar lite för sig själv och efter en stund reser hon sig och hon som vanligtvis brukar säga att hon har bajsat utan att ha gjort det sa ingenting. Jag såg med en gång att hon hade bajsat!!! Vilken duktig tjej! Överöste henne med hur duktig hon var och vilken stor flicka hon var. Duktig flicka, potta gick hon sedan runt och sa. Stolt är jag i alla fall, även om jag vet att detta inte innebär att hon kommer gå på pottan varje gång, men nu kanske intresset blir lite större =)

Annars är vi friska och både Claes och jag har arbetat en hel vecka utan att behöva vara hemma med barnen. Däremot har Claes varit i Stockholm så för min del har flexen minskat lite då jag behövt både lämna och hämta dem på dagis. Igår när Claes kom hem åkte jag och spinnade. Tror att det kan ha blivit lite mycket eftersom jag varit på simhallen med barnen innan, men jag trodde jag skulle kräkas när passet var över. Det snurrade rejält och jag fick svälja
mer än en gång... Kan ändå tycka att det känns bra att jag kan ta ut mig på det viset.

Igår gjordes det pepparkaksdeg så att vi kan baka pepparkakor och kanske göra pepparkakshus på söndag =) Några lussebullar tror jag också vi kommer att hinna med. Lite adventsljusstakar och adventsstjärnor ska komma upp och sedan var det den här stooooora tvätthögen som vi borde göra någonting åt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar