torsdag 19 april 2012

Simhallens relax

Igår var det dags för terminens sista Plask å Lek:) Ingen var gladare än jag! Tycker egentligen inte om att vara på simhallen, kallt och lite läskigt... Ebba hade på något sätt dessutom övertalat mig att vi, dvs även jag, skulle bada samtidigt som Agnes var med sina kompisar och fröknar. Lyckades smita undan en stund genom att låta Ebba hoppa från tre meters trampolinen. Numera tycker jag inte att det är lika läskigt som jag tyckte de första gångerna. Sedan är jag väldigt nöjd över att det inte finns någon högre trampolin här ute i vår lilla simhall.
Efter att diplom delats ut var det så dags för den traditionella avslutningen, som även jag tycker är helt ok, att hoppa ner i bubbelpoolen. Vi kommer in i relaxen, fem barn i åldern tre till fem år. Vi kan väl utan att överdriva konstatera att ljudnivån i relaxen ökade en hel del och jag vet inte hur relaxande det egentligen är. Men som förälder har jag mina barn instängda i ett utrymme där de inte kan försvinna eller hoppa ner i en bassäng som är flera meter djup... Ja, jag är lite hönsig ibland...;) Vi väntar i alla fall på att bubbelpoolen ska bli rengjord och den gröna lampan ska börja lysa så att vi kan starta poolen. Ebba står och kollar på lampan, sjunger och dirigerar sin syster och en av hennes kompisa att göra konstiga saker. Ett barn går runt runt runt och ett frågar hela tiden när han får hoppa i. Ja jag glömde det lilla barnet på ett år som inte skulle bada som bara ville smaka lite på vattnet... In kommer då de tuffa militärkillarna från Kvarn. De ser framemot att få bubbla och relaxa! Tji fick dem!! de stod ut i två minuter och sedan gick de ut igen, muttrandes något om att det inte var var så lugnt... Vi tre föräldrar som är där brister ut i ett enda stort gapskratt:) Ledsen, men det var inte så mycket av relax i relaxen;) Bättre lycka nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar