måndag 9 november 2009

Penicillin

I helgen var Anna-Karin och Christian här. Det blev en tur till IKEA där de shoppade till sin nya lägenhet =) Själv letade jag efter IKEAS pepparkaksformar, men hittade inga så det blev bara en ny osthyvel. Tror aldrig vi har handlat så lite någon gång på IKEA... Agnes fick feber i helgen och hade det till och från. Vi bestämde igår att vi skulle ringa vårdcentralen idag vilket vi gjorde. Så idag var jag med Agnes och hon var röd i öronen, halsen och lungorna lät lite...., så vi fick penicillin med oss hem. Sedan kom det stora problemet-Att få Agnes att ta penicillinen. Först spottade hon ut den tre gånger för att avsluta det hela med att kräkas upp den två gånger. Det blir att ringa vårdcentralen imorgon igen och se om vi kan få någon annan medicin för jag tänkter inte utsätta henne för fler försök. Försökte även att blanda ut den med både vatten och välling, men ingenting fungerade. positivt är i alla fall att hon inte har feber längre =)

1 kommentar:

  1. Att blanda det i riktigt och då menar jag RIKTIGT stark Oboy fick jag tips av på apoteket och det funkar på Nora som annars kräks upp det direkt.

    SvaraRadera