fredag 22 januari 2010

Bröllopschoklad

Som den lokalpatriot jag blivit blev jag väldigt glad när jag såg att Cloetta blivit godkända som leverantör till Kronprinsessans bröllop. Inte för jag vet om dessa kommer att tillverkas här i Ljungsbro, men positivt för Cloetta blir det och då även för Ljungsbro ;-)

Tycker chokladaskarna ser riktigt snygga ut!

Jag har nu även lyckats smitta mina barn med min förkylning så det är så där lite lagom griniga. De tar grejer från varandra och skriker i högan sky. En stor eloge till alla som orkar arbeta på dagis!
Tjejerna och jag ska packa så att vi kan åka till Västergötland när Claes kommer hem ifrån jobbet. Trots att det bara handlar om två nätter vi ska vara borta känns det som vanligt att man packar för att vara borta i minst två veckor! Inte är det sedan bättre av att det är kallt och snöigt. Börjar så smått längta efter sommaren, mindre kläder och inte minst tunnare kläder. Barnen kan ta på sig själva och man slipper att de i ren frustration slänger sig på golvet och skriker samtidigt som man själv känner hur svetten kommer i pannan. Men jag ska inte klaga! Barnen uppskattar verkligen all snö och att kunna åka pulka och skidor.
Nu ska jag hindra barnen från att slita av varandra håret....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar