onsdag 27 januari 2010

Hög feber

Efter knappt ett par timmar på jobbet ringdes det från dagis. Ebba klagade över att hon hade ont i ryggen och hela kroppen. Hon var dessutom ledsen och ville inte leka, så det vara "bara" att sätta sig i bilen och åka. Det här med att "bara" åka tar sin lilla tid. Jag har varit borta från kontoret ett par dagar, utbildning och arbete på annan ort, så det fanns en del som ville prata med mig innan jag försvann. När jag sedan kom till bilen tog det mig mer än tio minuter att skrapa fönsterrutorna. Det kom inte snö från himlen utan is! Men jag kan ändå se fördelarna med att jag fick åka hem tidigt, snöovädret hade inte riktigt kommit igång. det gick helt ok att köra hem. Plogbilarna körde för fullt.

Väl hemma la sig Ebba för att vila. Efter ett tag ville hon se en film, som hon sedan somnade till och sov i två timmar. Tog febern på henne när hon vaknat, 39.7 grader. Så nu har hon fått febernedsättande och jag försöker få i henne vätska. Ebbas största bekymmer är att det är Claes födelsedag och nu kan vi inte ha besök. Lilla sötnos!

Nu får vi hålla tummarna att hon blir bättre och att ingen annan behöver bli sjuk. Vi väntar på att Claes ska komma hem så att han kan få sina paket då vi inte hann med något firande i morse. Frågan är bara hur lång tid det kan ta med bussen med tanke på vädret. Grannens har en snöhög som snart är större än vår lilla pulkabacke....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar