fredag 2 oktober 2009

Kan själv

Tiden går fort och så inser jag att det snart är en vecka sedan jag senast skrev. Dagarna går fort under veckorna, det är hämtning och lämning på dagis och sedan ska mat lagas, kläder tvättas och barnen ska stimuleras. Som sagt intensivt, men roligt.

Agnes är verkligen inne i en fas där hon "kan själv!". Det är inte utan att man får bita sig i tungan för att inte bli arg utan faktiskt låta henne försöka, men till en viss gräns. Igår efter att vi varit och badat ville Agnes ta på sig strumbyxorna själv. Detta är inte det lättaste plagget att börja ta på sig själv... Efter att hon försökt ett tag och både Ebba och jag var klara tyckte jag att jag kunde få hjälpa henne lite. NEJ! Det fick jag inte. Slutade med att jag hade henne under armen samtidigt som jag drog på henne strumpbyxor och Agnes skrek och försökte bitas. Vid det här laget har vi lyckats tömma omkldningsrummet på övriga gäster. Även Ebba tog sin flykt ut till entrén. Idag har Agnes försökt ta på sig sin tröja själv. Det var bara det att hon tog den på benen=D

I veckan fick jag en förfrgan av två kollegor att följa med till Ullared nästa vecka, hyra stuga, shoppa och dricka lite vin. Med andra ord tre småbarnsföräldrar som smiter... Fick till slut ledigt så nu åker vi torsdag till fredag. Dags att börja skriva på inköpslistan, för impulsshopping är inte bra där...

Idag kommer min fd kollega Sofie med sina barn hit. Kul att få träffa dem. det var ett tag sedan jag träffade barnen och Sofie träffade mina. Nu är det bara att hoppas att de kommer överens och inte bråkar. ihelgen ska jag till frissan och Pellica (Pelle och Jessica) kommer hit. Claes önskar hjälp med att få undan utemöblerna på vinden så antingen kan man hjälpa till med det eller leka med barnen.

Idag är även första dagen som det är minusgrader på morgonen. Kanske hinns det med att få iordning i garaget så att vi kan få in bilen istället. Tänk att få slippa skrapa ruter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar