lördag 26 september 2009

Kan själv

De senaste dagarna har Agnes börjat visa ett väldigt stort intresse för att ta på sig själv. Detta fungerar så där... samt att det tar väldigt (!!!) lång tid. Än säger hon inte "kan själv", men hon skriker "Neeeeeeej" väldigt högt när jag försöker hjälpa henne. Det går väl ann dessa dagar då vi är hemma, men hur det kommer att bli de dagar vi ska till dagis vill jag knappt fundera på...




Att detta är något hon måste göra för att lära sig är jag väl medveten om, MEN det innebär inte att detta kommer att bli smärtfritt. Börjar sakta minnas hur det var med Ebba... Fast å andra sidan är det oerhört skönt när de kan ta på sig själva =)
Igår var jag och tjejerna hemma hos Carina (och barn). Sammanlagt var vi sju barn och tre vuxna och är man där "måste" man ju passa på att bada i deras pool, så det gjorde vi. Fördelen med att barnen badar är att de blir trötta på kvällen och somnar tidigt;-) (vilket även jag gjorde...). Idag ska Ebba på kalas hos sin kompis Emma som fyllt fyra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar