fredag 10 februari 2012

Långhelg

Redan idag har jag och Agnes tagit helg:) C lämnade Ebba på skolan så vi slapp dessutom att stressa upp för att göra det. Så Agnes sover fortfarande och jag njuter av tystnaden och väntar på att mitt kaffe ska bli klart. Att vakna på morgonen och slippa stiga upp med en gång är något av det bästa jag vet! Även om jag inte så sover mycket längre än vanligt så är det bara känslan av att kunna ligga kvar i sängen och som idag titta på Agnes när hon sover och blunda lite till och sedan när jag själv känner för det kliva upp. Att dessutom få lite egen tid framför datorn med en kopp kaffe gör ingenting:)

Det fungerar fortfarande inte att blogga från telefonen:( Måste verkligen kolla upp vad det är som är fel, men jag har inte hunnit eller så har jag varit för trött. Mycket på jobbet samtidigt som C varit bortrest har gjort att just det inte har prioriterats. Kanske hinner jag med det i helgen...

Var med Agnes på VC i veckan. Hon har troligen urinvägsinfektion och har nu fått antibiotika. Tabletter som ska lösas i vatten och sedan drickas. Hon är väldigt!! duktig, men tycker inte om dem. Så efter mycket trugande igår så har jag mutat henne. När hon har tagit all den medicin som hon ska ta, ska hon få en doktorsväska. Eftersom vi är lediga idag så ska vi åka och titta på vilken väska hon vill ha. Dessutom kan vi passa på och kolla vad hon önskar sig i födelsedagspresent.

Tänk lilla Agnes fyller fyra år inom kort. Hon har blivit så stor! Hennes födelsedag firar vi i år några dagar tidigare eftersom jag inte är hemma när hon fyller. Känns jätte hemskt att inte vara hemma, men det här gick inte att påverka. Så det bli firande både på söndagen och sedan ett mindre firande på födelsedagen (med mig per telefon).


 Det skiljer nästan fyra år mellan bilderna på Agnes <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar