söndag 5 februari 2012

Söndagsmorgon

Missade Melodifestivalen igår då jag jobbade. Men nu när jag och tjejerna har ätit frukost (C jobbar) har jag fått en ordentlig redogörelse av dem. Agnes gillade tjejen i gulddräkten, Marie Serneholt. Hon beskrev ingående inklusive rörelser hur fin hon varit i sina guldkläder. Så egentligen tror jag det var hennes kläder hon gillade! Får ta och kolla upp hur hon såg ut...

Ebba berättade att hennes favorit var Sean Banan, vilket kanske inte var helt oväntat. Sedan var det Loreen. Däremot kunde hon inte förstå hur någon kunde gilla och rösta på Hårdrock. Det var hårdrock med svärord fick jag höra. Sedan konstaterade hon att Ola gillar hårdrock, men är det någon annan som gör det!?! Hela hennes kroppsspråk när hon berättar är så fascinerande:-)

C berättade igår när jag kom hem att när Soundtrack of Our Lives spelade hade Ebba sagt "Nu har de förstört hela Melodifestivalen". När hon sa det ska det ha låtit ungefär som reklamen på tv, där tjejen säger till killen att han har förstört hela julen för alla:-) Tråkigt att missa sådant när man jobbar, men nu behöver jag å andra sidan inte jobba helg på ett tag. Förutom ikväll då...

I övrigt så är det svinkallt. Skulle helst gå hemma och skrota i myskläder hela dagen... Tror jag gör som igår, byter om strax innan jag ska åka till jobbet. Fördelen med att det är så här kallt är att det är lugnt på jobbet:-) Och så håller vi tummarna för att det är det idag med...;-) Nackdelen när man jobbar helg är att vi som jobbar gärna tycker lite synd om oss själva som inte kan vara med familj och vänner och därför blir det gärna hämtmat, godis och annat;-) Egentligen är det inte särskilt synd om oss, men det blir en bra ursäkt. Igår inhandlades sushi och lördagsgodis och tills ikväll har vi redan bestämt vart kvällsmaten ska inhandlas och det kommer inte bli lika nyttigt som igår. Det är bara att äta sallad kommande vecka;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar