fredag 4 september 2009

Fredag igen

Så var det fredag igen och en hel arbetsvecka har bara försvunnit. Veckan har rusat iväg och vi har inte gjort något speciellt, mer än att Ebba varit på simskola. Måste säga att jag tycker att hon (och de andra barnen) är så duktig. Igår övade på att doppa hela huvudet i vattnet vilket Ebba gjorde flera gånger, utan att hålla för näsan vilket hon alltid gjort tidigare. Annars tränar de vidare på bentagen och att flyta. Hon har varit och simmt i den djupa bassängen. Själv håller jag mig med Agnes i den lilla bassängen för att när Ebba är klar ta med båda till bubbelpoolen.

Idag har vi varit på IKEA. Efter att ha varit där lyckades jag göra av med en del pengar samt bli super trött. Vi köpte bord till tjejerna att ha på sina rum att ha och rita på samt lite annat smått och gott. Varför är det alltid så att man har mer med sig hem än man tänkt sig? Väl hemma var det bara att lägga sig att vila, men först blev det en kopp kaffe då jag kom på att jag inte druckit något kaffe tidigare under dagen. Har under hela dagen varit lite små trött så det var skönt att vila lite. Igår var jag så trött att jag somnade med glasögonen på... Vet faktiskt inte om det har hänt tidigare. Jag vaknade på morgonkvisten och var sååååå förvånad över att jag kunde se väckarklockan så bra, men fick ganska snart en förklaring. Ingen höjdare, men glasögonen klarade sig bra.

I helgen är det Östgötadagarna och vi funderar på att åka till Finspång och gå på både bakluckeloppis och till ett ställe med getter där man kunde köpa getost. Mums! Hoppas på bra väder så att det känns roligt att ge sig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar