lördag 12 september 2009

shopping

Har länge försökt att fotografera Agnes lockar men det har varit som förgjort. Men här är till slut en bild. Hennes hår blir bara lockigare och lockigare ju längre det blir. Ska bli spännande att se hur det kommer att bli när hon blir äldre. Kommer det fortfarande vara lockigt eller kommer det att bli mer fall av det? Tiden får utvisa.


Igår fredag var jag som vanligt ledig med barnen. Vi tog det lugnt på förmiddagen och barnen (främst Ebba) sover så länge de vill. Sedan är det mys framför tv:n och det är ingen brådska med kläder vilket vi alla uppskattar =) Med andra ord myser vi och varvar ner ordentligt inför helgen. När Claes sedan kommit hem åkte vi alla till en stor lekpark i andra änden av Ljungsbro och barnen lekte. Nu märker vi även av att vi bott här ett tag för vi träffade på en pappa med barn som vi känner.



Vi åkte sedan förbi Emma som var hemma med sin pappa och plockade plommon. Eftersom de tillbringar mycket tid med lillebror på sjukhuset hinner de inte ta hand om sina plommon och är tacksamma för att vi kan tänka oss ta några kilo. De har ett träd med massor (!!!!) av plommon. Så idag har jag kokat plommonsylt och plommonmarmelad. Karolina fick även ett gäng plommon när jag var där för att lämna Ebba. Ebba sover över där idag, vilket både hon och Elvira sett framemot.


Innan vi åkte till Elvira så hann jag och Ebba åka till stan för att handla. Jag tror vi slog rekord i shopping. På en timme hann vi handla vinterkläder till Ebba och skor och byxor till mig. Nöjda begav vi oss sedan hem.
Då jag och Claes imorgon har 6-årig bröllopsdag öppnade vi ikväll en flaska vin som jag fick när vi gifte oss. Det var en flaska Amarone i Castei 1997. Fantastiskt gott vin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar