måndag 25 maj 2009

Korvmonster

Jag har under en tid försökt ta kort på Agnes lockar utan att lyckas speciellt bra, men här är i alla fall en bild där hon inte rör på huvudet samtidigt som jag tar kort. Ju längre hennes hår blir, dessto fler och större lockar verkar hon få. Ska bli riktigt spännande att se hur det slutar=)
Idag när jag kom hem från jobbet var resten av familjen ute i trädgården. Ebba gungade Agnes i gungan som vi satte upp i äppleträdet igår. Ebba som aldrig haft någon större tendens till att frysa var klädd i endast trosor. Enligt henne är det nu sommar!
Till kvällsmat grillade vi korv som vi åt ute. Ebba tyckte att vi skulle grilla och sitta ute då det är så mysigt. Hungrigast var Agnes som åt tre och en halv (!!!) korv, men endast en fjärdedels korvbröd. Trots att hon knappt äter av korvbrödet är det viktigt att korven är i brödet. Självklart ska hon äta på samma sätt som storasyster=)
Ikväll hade vi inga större problem att lägga Ebba. Hon är så spänd av förväntan inför att Agnes ska börja på dagis imorgon. Även om jag förklarade att jag skulle vara med hela tiden och vi bara ska vara där en liten stund imorgon så var det ok för Ebba om jag gick efter en stund för hon kunde ta hand om Agnes. Visst är hon för söt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar