fredag 1 maj 2009

Valborg

Valborg firade vi enligt tradition med familjen Einehag. Jag och Karolina tog Ebba och Elvira med oss till Björkö 4H så att tjejerna fick rida på häst, fiska fiskedamm och titta på djuren.
Väl hemma var det dags att inta Valborgsmiddag. För en tid sedan kom vi på att ingen av oss ätit ostron så det skulle vi äta. På ostronen hade vi en vinigrätte. Claes och Martin tyckte mest att det smakade hav och luktade tång. Claes kände hur magen vände sig.... Medan jag och Karolina tyckte det var väldigt gott! Smaken är som baken....delad.... Claes konstaterade att han mycket hellre åt surströming, medan jag gärna håller mig till ostron. Detta måste vi äta igen!

Detta var förrätten så karlarna behövde inte bara äta ostron:) Det grillades lamm (mums!) och till dessert blev det tiramisutårta. Inte illa det heller. När barnen sedan slocknat hann vi faktiskt också med en omgång Settlers. Så det kändes som på den gamla goda tiden;-)
Härom dagen tittade Ebba och jag på låtar från melodifestivalen från när jag var liten. Det blev Bröderna Herrey, Carola med mera. När Ebba fick se Carola sjunga Främling sa hon "Är detta cirkusmusik?" Ja det kanske det är. Titta och avgör själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar