lördag 30 maj 2009

Lördag - sommarväder

Lördag, och dagen sa bara svisch. Både jag och Claes var ute och sprang på förmiddagen. Jag var fortfarande knäckt efter att jag var ute i tisdags och det bara tog stopp, men hade bestämt mig för att jag skulle ut. Däremot skulle jag inte ha lika höga krav som sist… Det tog fortfarande emot rejält, men nu kändes det inte som någon satt extra vikter med fem kilo per ben utan ”bara” tre kilo per ben. När jag kollade hur långt jag sprungit efteråt, så hade det faktiskt gått mycket bättre än väntat =) Även Claes tyckte det var jobbigt, men han är redan taggad för nästa runda.

Efter detta gav vi oss i väg till Tornby för att inhandla lite kläder till barnen. Ebba har vuxit ur det mesta och behövde lite mer somriga kläder. Hon försökte även med att hon behövde nya sandaler, men där fick det bli stopp för idag. Hemma i trädgården har Ebba sprungit genom vattenspridaren =) Hon är så nöjd med det fina vädret och verkar inte förstå att det inte kommer att vara så här för evigt. Hon undrade även när hon fick bada i poolen. Den som inte ens är uppe ännu….

Imorgon är det Barnensdag i Berg, vilket vi kommer att besöka tillsammans med familjen Einehag. Då detta var väldigt uppskattat förra året, tror vi att det kommer att vara det även i år. Precis som förra året har vi tänkt att grilla korv efteråt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar