måndag 1 juni 2009

Att komma hem!

Idag slutade jag lite tidigare från jobbet för att Claes skulle iväg. Det som mötte mig var två tjejer som satt i sandlådan på baksidan och bakade kakor=) Ebba (som vanligt) iklädd badkläder och Agnes med sand från topp till tå. Båda var väldigt glada och det var helt fantastiskt att komma hem:))
Ebba gömmer sig i tunneln.
Agnes är och hämtar jord för att lägga i vattnet...

Inskolningen av Agnes fortskrider. Idag frågade Claes om han skulle gå iväg en stund och det bestämdes att han skulle komma tillbaka kl 14. Allt hade gått bra. Agnes hade både ätit och sovit bra. Tänk att vår lilla tjej numera är en dagistjej!
Idag på jobbet fick vi alla vars en stegräknare som vi ska använda. För att motivera personalen är det dessutom tävling mellan personalgrupperna. Jag har som små horn som börjar växa när man börjar prata om tävlingar.... När jag hemma kollar lite snabbt på mitt antal steg känner jag mig ganska nöjd med tanke på att den bara är använd en halv dag samt att det ändå är några timmar kvar. Jag leker med barnen och när vi busar märker jag att Agnes blir väldigt koncentrerad. Vad gör hon? Hon nollställer min stegräknare!!! Så nu vet jag inte hur långt jag har gått. Allt annat vi äger är barnsäkert, varför är inte stegräknaren det? För att få ut leksaker ur sina förpackningar behöver man en skruvmejsel, men för att nollställa stegräknaren behöver man bara vara 15 månader. Kommer det här innebära att mitt lag förlorar???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar