söndag 12 april 2009

1.82 mil


Så här oförskämt pigga såg jag och Claes ut efter att vi sprungit 1,82 mil. För att få lite känsla i benen vad det kommer att innebära med Göteborgsvarvet sprang vi idag till Borensberg. Vi började springa efter lite uppvärmning och det visade sig bli 1,82 mil. Vi kan båda konstatera att vi aldrig tidigare har sprungit så långt. Det gick inte speciellt fort, men nu vet vi att vi klarar av sträckan. Vi vet också vart vi kommer att få ont... Jag fick en blåsa på varje fot, men det som gör mest ont är att jag fått skavsår i naveln (!?!). Snörningen från mina tights hade legat lite dumt, något de aldrig kommer att göra igen. Sved så jag höll på att få panik i duschen! Claes har en del skavsår, men värst är det med knäna. Hur vi mår imorgon tycker jag ska bli väldigt spännande. Kommer vi att komma ur sängen över huvud taget????


Mina föräldrar har varit på besök under påsken. Agnes och morfar kom riktigt bra överens. De pratade samma språk, och ingen annan förstod vad de sa:-)



Både Ebba och Agnes har fyllt år och i gemensam födelsedagspresent från mormor och morfar fick de en rutchkana som både blev väldigt glada över. Agnes satt helst där nere och sprattlade med fötterna.. Gissa hur populärt det var hos Ebba som ville åka.


Claes uppe i ett av våra äppleträd och klipper. Det var ett tag sedan det blev klippt så nu finns det rejält med grenar att åka iväg med till tippen. Skönt att det nu är gjort. Pappa har krattat och krattat och krattat.... denna helg. Det blev åtta säckar med enbart löv. Själv har jag klippt rosorna;-)



Agnes fikar i trädgården.
Det blev många bilder idag, men så blir det när man inte har skrivit på några dagar. Påsken har varit mycket bra. Vi har ätit och druckigt gott och Ebba har letat efter ägg i trädgården. Lite övning inför att vi imorgon ska på franskäggjakt. Om någon undrar hur jag och Claes kom hem ifrån Borensberg så hämtade pappa och Ebba oss där:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar