torsdag 23 april 2009

Apgoda chokladbollar



Spana in Agnes tofsar som hon ville ha när jag gjorde tofsar på Ebba.













Tre glada tjejer gungar! Ebba har hjälm efter att ha varit på en cykeltur:)










Vet inte riktigt vad Ebba och Elvira gör, men det började med att de lekte tåg i baddräkt...







Så fick jag den försmak av våren som jag önskade mig igår. Strålande sol och riktigt varmt. Jackorna kunde vi lämna hemma när vi var i parken och lekte. Elvira var på besök och alla tre tjejerna har gungat så pass att jag har lite känningar i axeln. Undrar om ”gungarm” är en vanlig arbetsskada hos förskolelärare? Innan Elvira kom hann jag och barnen med att göra ”Apgoda chokladbollar”. Skillnaden mot vanliga är att det var banan i. En intressant ingrediens kan jag väl konstatera. Ebba tyckte det var gott och det var väl det viktigaste. Själv kände jag att det var lite nyttigare (definitionsfråga?) än vanliga, men kanske inte en favorit.

Ikväll har vi varit ute i trädgården och pysslat lite. Agnes har suttit i sandlådan medan Ebba gärna vill gräva i rabatterna och vattna sin lillasyster. Undrar om hon växer fortare då? Det har planterats persilja och morötter. Från grannen fick vi ett par jordgubbsplantor samt björnbär. Vi får se om den klarar flytten. Till helgen ska det grävas häck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar