söndag 26 april 2009

Utflykt

Idag har hela familjen varit på utflykt. Vi cyklade (med barnen där bak) längs Göta Kanal. Lite mer än tre kilometer bort finns det en finns grillplats där vi grillade korv. Solen sken och vi kunde se på alla de som passerade antingen springandes eller cyklandes. En av Ebbas dagisfröknar kom cyklandes med sin familj och fikade. Ett populärt ställe att stanna på lite lagom långt bort.

I helgen har även trädgården fått sig en omgång. Ny häck är beställd. Efter att vi ändrat oss ännu en gång blev det vintergrön liguster. En häck som ska vara väldigt lättodlad. Med andra ord något som passar oss bra. Vi har planterat ytterligare en vinbärsbuske (svart), rabarber och rädisor. Framsidan fick även den ett skönhetslyft. Vi köpte lite olika marktäckare som vi planterade ut. Sent igår kväll fick jag även Claes att prova på att flytta två av rosenbuskarna. Vi får se om de överlever. Om inte så vet vi det. Vi har ju ytterligare två....

Ja, sedan har vi självklart varit ute och sprungit. Jag är väldigt nöjd med mina nya hörlurar förutom att de är sönder... Så nu ska jag byta dem nästa gång jag jobbar och då kommer jag även att byta upp mig en prisklass för att vara på den säkra sidan:)
Bilden är på Claes när han i lördagskväll gick ut för att ta upp den gamla häcken. Grannen kom hem samtidigt så det blev inte så mycket arbete gjort. Svårt när två pratglada personer träffas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar