onsdag 22 april 2009

Dagis


Nu är det med all sannolikhet klart att Agnes börjar på Ebbas dagis sista veckan i maj. Dagisfröknarna har börjat prata inskolning med oss, så nu är det bara den skriftliga bekräftelsen som vi väntar på. Så snart är vi inne i det berömda ekorrhjulet. När jag berättade för Ebba att Agnes snart ska börja på hennes dagis undrade hon om inte Agnes behövde större fötter då. Hmmm... vad menade hon med detta?!? Jag sa att hon inte behövde större fötter. Inte? Lika stora som Angelika då? fick jag till svar. Till de som undrar så är Angelika en liten tjej på dagis.

Imorgon kommer Elvira hit. Funderar på vad jag ska göra till lunch som alla tre tjejerna kan tänka sig att äta. Lutar åt korv då det är något alla barn jag känner gillar. Hoppas på att det fina vädret ska komma smygandes redan imorgon så att vi kan vara ute och leka. Claes satte upp kompostgallret runt trappan till källaren igår så då behöver jag inte oroa mig lika mycket för att något barn ska trilla ner i trappan.

Var efter jobbet och köpte nya lurar till I-poden som jag fått av syrran. De lurar jag haft har jag inte kunnat ha när jag springer för att de bara trillar ut ur öronen. Inte så praktiskt att hela tiden försöka sätta in dem i öronen hela tiden. Har säkert roat flera när jag sprungit och försökt hålla fast lurarna samtidigt som jag sprungit... Så nu hoppas jag att dem jag köpte idag ska fungera bättre. Så när Claes kommer hem från jobbet imorgon får det bli en premiärtur. Hade gärna tagit en idag, men Claes är iväg med jobbet:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar