fredag 3 april 2009


Dem som känner oss vet att varken jag eller Claes är speciellt duktiga på blommor. Våra blommor brukar dö efter ett tag och då köper vi nya. Vi har många gånger haft diskussioner om plastblommor, Claes för och jag emot. Jag tror nämligen att jag kan ta hand om blommor, i alla fall om Claes hjälper till och vattnar dem… Men jag vill nu bara visa upp min blomma som jag har på jobbet. Denna får jag att blomma om! Detta är något helt fantastiskt gällande mig och jag är så stolt! Inte utan att jag själv tycker att det är konstigt, med tanke på att jag tar hand om den på samma sätt som jag tar hand om dem där hemma. Detta stärker dock min teori om att det är fönstret och blomman det handlar om och inte vem det är som har hand om dem. Egentligen borde vi ha gröna fingrar både Claes och jag med tanke på våra mammor.

Hur ska det gå med trädgården då? Ja, det är säkert en fråga som många har ställt sig. Än så länge har det gått oväntat bra. När jag förra året klippte ner rosorna visste jag inte om jag klippt dem för mycket, men det hade jag inte. Dem växte upp så att de täckte fönstren till uterummet så i år kommer jag att klippa ner dem ännu mer. Förra året tog vi ner tre träd och ett antal buskar samt att det grävdes upp en del blommor… Vi vill hellre ha morötter och annat i trädgårdslandet än blommor:-) Annars är planeringen för trädgården i sommar att Claes ska gräva upp den resterande häcken för att det sedan ska planteras ny. Det ska sättas smultron till barnen och kanske blir det någon mer vinbärsbuske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar