torsdag 26 mars 2009

Fotografen och glass


Imorse åkte vi till Norrköping för att gå till fotografen. Inte så att det inte finns några bra fotografer i Linköping, men vi vill gärna att Agnes blir fotograferad på samma ställe som Ebba och när Ebba fotograferades bodde vi i Norrköping. Nu skulle det bli ett årsbilder på Agnes samt sykonfoton på dem båda. Det börjar med att Agnes sitter på golvet och vägrar att förflytta sig. Hmm... vad gör vi nu? Ebba får komma in lite tidigare än vi bestämt. Ebba dansar, skrattar och gör sitt bästa för att flörta med Agnes. Efter en stund börjar så Agnes att tina upp, men vi kan bara konstatera att idag var inte den dagen hon ville bli fotograferad. Jag hade tänkt att hon skulle gå på något fotografi, men där fick jag tji. Hon kunde som mest tänka sig att stå still eller att gå med en stol. Det senare gjorde hon när hon fått av sig kläder och blöja. Då började hon att skratta och klättra på stolen som en tok! Ebba frågade igår vad fotografen hette och jag berättade att han heter Niclas. När vi sedan gick ifrån fotografen tittade Ebba på mig och sa besviket "Det var ju inte Let's Dance Niclas". Nej, sa jag och förklarade att det finns fler som heter Niclas. Hur ska det gå nu när Let's Dance tar slut???


Eftersom Ebba var så duktig hos fotografen lovade vi henne en glass. Som vanligt valde hon en "Tina-glass" (sandwich) som hon glatt mumsade i sig. Själv valde jag den nya Magnum Temptation, choklad. Den var mycket god, men betyget dras ner av det hutlösa priset. Den får en fyra av fem möjliga. Min favorit är förra årets nyhet Magnum Essence. En riktig höjdare!!!


Ebba går och laddar inför morgondagens final i Let's Dance. Hon har bestämt vad som ska ätas till kvällsmat innan imorgon och det blir Tacos! Suprice?!? Jag som tidigare har hånat andra barnfamiljer som äter samma sak (läs tacos) får nu skämmas och inse att det är så det är att ha barn;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar