tisdag 17 mars 2009

Har våren kommit?



Det är frågan man ställer sig idag. På dagis är det från och med idag lämning ute, vilket borde innebära att vintern är slut och efter vintern kommer ju våren! Det var fyra grader varmt och grått när jag lämnade, men när jag sedan hämtade kl 13 sken solen och tempraturen hade stigit ytterligare några grader. På bilden ser ni hur glad Agnes var i vagnen på väg att hämta storasyster på dagis.




Tisdagar innebär gymnastik för Ebba. Föräldrar och syskon får inte titta på (vi får vänta tills det är uppvisning) utan får snällt vänta utanför i korridoren eller omklädningsrummet. Idag bestämde sig Agnes för att det roligaste som fanns var larmknappen på toaletten. Trots att jag flyttade på henne under vilda protester och stängde dörren, fanns det en snäll storasyster som gärna öppnade toalettdörren till henne. Hmmm... men för att uppväga detta gick Agnes ungefär en meter själv. Så nu dröjer det nog inte länge förrän jag beklagar mig över att jag får springa efter henne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar