onsdag 18 mars 2009

Vårblommor





Nu när snön har börjat smälta bort gav jag mig ut i trädgården på jakt efter några vårblommor. Dem ni ser på bilden fann jag på baksidan mot garaget. Vilken blomma det är kan jag inte säga med säkerhet, men jag har för mig att jag såg pärlhyacinter där förra året. Jag fann även några andra blommor (som jag inte heller vet vad det är) samt början till tulpaner. Som ni märker är jag inte speciellt duktig på det här med blommor och växter, men jag hoppas att bli bättre (vilket inte kan vara så svårt). Som tur är har jag en lista på alla växter som finns i trädgården, så nu behöver jag bara en bra bok så att jag kan jämföra bild och namn.



När Ebba kom hem från dagis idag bad hon om en leverpastejsmörgås i sin lunchlåda, samt något att dricka. Sedan la hon ner det i sin ryggsäck, som hon tömde på golvet i hallen, och gick in på Agnes rum där hon lagt ett täcke på golvet och hade picknick. Varken jag eller Agnes var välkomna, men hon hade både dockor, gosedjur och melodifestivalen som sällskap:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar