måndag 20 juli 2009

Fisken sprutar vatten

Ibland blir dagen inte som du tänkt... Hade tänkt att jag skulle hinna sitta ner och göra några roliga collage med alla de bilder som tagits den senaste tiden men det har inte hunnit med. Utan i stället har vi umgåtts med vänner och haft trevligt!

I torsdags hade vi besök av Oscar och Elin. Elin tillhör det gäng med barn i vår bekantskapskrets som föddes inom två veckor i oktober/november förra året. Detta gör att även jag har svårt att komma ihåg vem som föddes när. Tur att jag har det uppskrivet... Då Ebba fortfarande var bortrest var det Agnes som fick ta hand om Elin, vilket hon gjorde exemplariskt. Det var ingen av dem som grät=) Oscar och Elin
Agnes har visat att hon har ett mycket större tålamod än Ebba. Jag såg med förskräkelse att Claes hittat bankbrädan och gett den till Agnes. Såg framför mig hur Ebba tog hammaren och sprang runt och bankade överallt förutom på bankbrädan. MEN Agnes hon sitter lugnt ner och bankar bult för bult.... Tydligt att det är Claes tålamod hon har ärvt!


Då lördagens filéfrossa ställdes in bestämdes det att vi i söndags skulle fika med Jessica och Pelle. Efter fikan gick vi alla ut för att se på pumpen som Claes inhandlat till "fisken". Det börjades diskutera vad som skulle göras och hur och helt plötsligt är fontänen tom och rengörs med diverse... Varje sten blev tvättad och då gick det inte att sluta förrän allt var klart. Tack för hjälpen, det är så fint!!! (Notera även att jag är med på bilden vilket inte händer så ofta)

Titta jag sprutar vatten!

Tjejerna har fått ett eget utebord som de kan sitta och äta/fika vid. Claes har målat det så fint (efter inspiration av Peter och Jennikas grannar...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar