torsdag 2 juli 2009

Nedräkning

En arbetsdag kvar innan vi har semester:-) För att ligga i fas innan jag går på semester åkte jag tidigt till arbetet idag. Då är alla datorer nere så det fick jag ingenting för. Istället tog jag datorn med mig hem och både jag och Claes satt och arbetade ett par timmar efter att tjejerna lagt sig. Vad gör man inte för att slippa arbeta länge sista dagen innan semestern?

Planerna första semesterveckan är många. Det ska plockas jordgubbar, lämna in bil på service, Ebba ska leka med kompisar, Astrid Lindgrens Värld mm mm. Dessutom ska vi rensa ogräs vid den nyplanterade häcken. På vissa ställen är det knappt att man kan se häcken för allt ogräs. Har varit ute en stund ikväll och det blev rejält med ogräs på en väldigt liten bit.

För att klara värmen badar vi varje dag i poolen. Ebba badar och badar och badar... Även Agnes har börjat tycka att det är kul och snart är det dags för henne och se om hon gillar badkaret lika mycket. Duschen har inte blivit mer populr i alla fall. När jag hämtade på dagis idag var Agnes smutsig från topp till tå och dessutom passade hon på att bajsa lagom till jag kom. Kunde hon inte bajsat fem minuter tidigare, så hade jag sluppit att byta? Bilder på badande och plaskande barn kommer att komma. Det har badats så pass mycket att poolen börjar ge vika. En ny kommer med all sannolikhet att inhandlas inom kort. Och den tror jag kommer vara ännu större!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar