onsdag 29 juli 2009

Slemmig tisdag - del 1

Igår började vi dagen med att äta frukost hemma hos Jessica och Pelle. En riktig hotellfrukost fick vi och det tog oss ett bra tag att äta klart eftersom vi njöt av frukosten och pratade en del strunt... Jag som då hoppades att Jessica skulle ha glömt att vi skulle springa tillsammans denna dag fick mina drömmar grusade. Det vara bara att börja förbereda sig mentalt.


Efter denna underbara start på dagen (som jag gärna gör fler gånger) åkte vi på utflykt till Stjärnorpsruinen. Ett otroligt vackert område med mycket ormbunkar, rodedendron och nässlor (!). Dock kan jag inte rekomendera att åka dit när det precis har regnat då det var otroligt lerigt. Våra skor och byxor var inte allt för snygga efteråt... Ebba som valt sina kläder själv denna dag och hade en vit tyllkjol kanske inte heller var klädd för detta, men det gick bra ändå. Det blev en fika och vi lovade varandra att vi skulle göra om det i maj/juni nästa år när det blommar och inte precis har regnat.

Efter denna utflykt åkte halva sällskapet och hämtade vår beställning av en Champagneprovarlåda, medan den andra åkte hemåt. Sedan var det bara att snöra på sig joggingskorna och jag och Jessica sprang först en rund och sedan Claes och Pelle. Det är fantastiskt hur mycket mer man kan pressa sig när man springer med någon annan än när man springer själv. Därav är det nu bestämt att det även blir en runda på torsdag förmiddag tillsammans. Det var med andra ord inte så hemskt att springa som jag trott=)
fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar