lördag 25 juli 2009

Örhänge

Ebba har en längre tid tjatat om att hon vill ha "hängörhängen" (med clips). Hon fick ett par tillsammans med en prinsessklänning för något år sedan, men var dessa örhängen finns idag är det ingen som vet (minst av allt Ebba ). Så efter mycket tjat och att hon uppfört sig ordentligt fick hon ett par nya. Det var inte så enkelt att hitta några, men de såldes i kit med halsband och väska. Så då fick hon ge halsbandet till Agnes, vilket gjordes men inte helt frivilligt.

Idag åkte vi ner till Berg på eftermiddagen för att Ebba skulle få bada. Det var kallt och nästan inga där som badade, men det gjorde inte Ebba så mycket. Men hon har blivit känsligare mot det kallare vattnet efter att badat i uppvärmd pool några gånger den senaste tiden...





Vi var idag på Plantagen för att inhandla blommor till barnens rum och trädgården. Jag försökte även övertala Claes att köpa en hammock. Varför kanske ni undrar? Jag som är uppvuxen i en lägenhet i stan har minnen från när jag var hemma hos mammas dåvarande arbetskamrat Britt och i hennes trädgård fanns en hammock. Detta var så mysigt och jag skulle nu gärna vilja ha en själv. Jag hade hoppats på att jag skulle hitta en hammock till ett fantastiskt pris, men riktigt så bra gick det inte. De var nedsatta och jag fick både Claes och barnen att provsitta/gunga och känna skillnaden mellan de olika varianterna. Så nu är det övertalningskampanj som gäller. Jag kanske kan göra som Ebba och tjata och uppföra mig väl.... Jag har tänkt att hammocken ska stå vid fontänen så att man kan sitta i den och dricka sitt kaffe och mysa:-)


Lite av de blommor som inhandlades idag. Ölandstok, lavendel, mangol, jordgubbar med mm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar