tisdag 7 juli 2009

Vilken dag är det?

Semestern har inte mer än kommit igång, men redan har jag glömt vilken veckodag är det. Otroligt hur fort jag har lyckats komma in i semesterlunken. Skönt.... När jag hämtade tidningen imorse blev jag förvånad över att det låg post i brevlådan. Vilket påminner mig om att posten inte är hämtad idag heller... kanske ska göra det nu... jag säger till Claes....

Idag när vi vaknade hade det äntligen slutat att regna. Enligt regnmätaren fick vi 45 mm igår. Hörde att det söder om Linköping kommit 65 mm. Det är riktigt mycket regn. Efter att vi i söndags satt upp den nya poolen, har det inte gått att inviga den förrän idag. Ebba och grannens barnbarn tog premiärdoppet. 16 grader varmt, men det gjorde inte dem något:-) På torsdag hade vi tänkt att åka till Astrid Lindgrens Värld, men enligt väderprognsen ska det regna hela dagen så då får det vänta. Inte är det roligt att gå där om det ska regna hela dagen:-(

Ebba, Agnes och Claes gjorde jordgubbstårta för att fira semestern
Claes tömmer sandlådan från allt vatten
En glad Agnes
En rolig min från Ebba. Bad henne vara glad och fick då den här minen...

Det är inte kallt, det är inte kallt....
Poolen visade sig vara större än vi( i alla fall jag) trott. Men den fick plats där vi hade tänkt oss och det känndes som det viktigaste. Ebba kastade sig med badringen runt midjan från trappan ut i poolen och bara skrattade.. Bra invisterade pengar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar