söndag 12 juli 2009

Packning pågår

Vi håller på att packa för att imorgon åka till farmor och farfar i Jäla. Hela familjen stannar en natt och sedan kommer Ebba att vara kvar själv tillsammans med kusin Vilhelm. Vi andra åker till Peter och Jennika och stannar där en natt innan vi åker tillbaka hem. Hur länge Ebba stannar i Jäla vet vi inte, utan eftersom vi alla har semester kan hon stanna mer eller mindre hur länge hon vill. Men senast på lördag kommer de hit för då ska vi äta Filéfrossa på Kanalkrogen tillsammans med Jessica och Pelle.

När Claes kom hem från svensexan idag åkte jag och Ebba för att plocka lite jordgubbar. Inte gjorde vi det för att det var billigt, för det var det inte. 36 kr per kilo! Men Ebba ville det så gärna och jag har själv barndomsminnen från när jag och pappa plockade jordgubbar:-) Ebba åt så mycket hon bara orkade och hade inte så mycket i sin spann när vi var klara... Då det regnat en hel del den senaste veckan var det många jordgubbar som inte var så fina, vilket jag och Ebba pratade om. Ebba funderar vidare och tänker sedan högt... Vissa jordgubbar vill ha vatten och andra kanske vill ha mjölk. Tänk vad konstigt det skulle vara om det regnade mjölk!
Lite senare var vi alla sugna på glass och då det var första regnfria dagen på länge tyckte vi att vi skulle köpa det i Berg. Vi fick med oss Jessica och Pelle som inte var allt för svårflörtade;-) Vi pratade bland annat om hur mycket kort man tar när man har en digitalkamera och om vi tog bort sämre bilder eller inte innan vi sparade dem. Jag gör inte det! Detta märks även idag i mitt lilla collage med bilder från igår och idag... Om man klickar på bilden kan man få den i större format för att kunna se bilderna bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar