söndag 2 augusti 2009

Champagneprovning - del 2

Efter tisdagens champagneprovning fanns det yterligare tre flaskor kvar att prova, vilket vi gjorde igår. Fortfarande fantastiskt gott! När man gör en sådan här provning inser man/jag verkligen hur olika champagne smakar. Vissa sorter är bättre till mat, medan andra ser man sig själv dricka ute som fördrink vid någt festligt tillfälle. Om man tycker om Champagne är detta verkligen något jag rekomenderar!



Även Ebba hade sin egen Champagneprovning med Champis och Cola.


Efter Champagneprovningen lagade vi mat. För några veckor sedan hade vi tänkt att äta filéfrossa på Kanalkrogen, men då jag fick migrän så det blev aldrig av. Men nu valde vi istället att ha filéfrossa hemma. Vi hade rådjurs-, struts-, och oxfilé. Mums vad det var gott. Vi var så mätta ( i alla fall jag) att vi trodde vi skulle spricka.... Då det var så gott hoppas jag verkligen att vi kommer att göra om det!


Tro nu inte att detta var allt.... utan det hela avslutades med glass, hallon, jordgubbar, chokladsås med mera. Det vara bara att välja och vraka och ta det man ville ha. Kände mig som ett litet barn...


Så nu dagen efter när Agnes har väckt oss och inte vill somna om är jag fortfarande mätt och det känns inte som jag någonsin kommer vilja äta mat igen.... på flera timmar i alla fall.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar