lördag 15 augusti 2009

Göteborg

Vi befinner oss i Göteborg sedan igår. Vi landade som hastigast på hotellet innan vi gick iväg till Liseberg. Där var vi sedan fram till efter klockan 22. Det åktes en massa karuseller och Jessica gjorde sitt bästa för att vinna på något Chokladhjul, men det gick inte så bra... Däremot visade det sig att Ebba var en riktig karuselltjej. Hon åkte det mesta hon fick för sin längd och lite till. Flumride åkte hon två gånger och hade hon fått hade hon gjort det ännu fler =) Bästa karusell uppger hon var Groddhopp och Flumride. Själv har jag Flumride som favorit sedan jag själv var liten. Det var ett tag sedan jag var på Liseberg och det har hänt en hel del. Det fanns många nya karuseller bland annat en hel del som gångade och snurrade. Alltså inget för mig. Efter nästan tio timmar på Liseberg var vi trötta och trillade in på våra rum och somnade gott. För den som väntar på bilder får vänta lite till för någon kamerasladd har jag inte med mig...

Idag har vi gjort Göteborg. Inga större inköp gjordes. Jessica gjorde försök med att köpa ett par skor, men fann dem aldrig i rätt storlek. Jag tror att det enda som inhandlades var ett piratset till Ebba (som var en muta för att hon skulle sluta tjata om Liseberg). På saluhallen har vi nu varit och köpt tryffelsalami, oliver, vitlöksmosarella. Detta tillsammans med ett glas vin känns just nu väldigt bra. Det diskuteras i bakgrunden hur vi ska göra med middagen. Hur det blir med det får vi se. Imorgon ska vi åka hem. På hemvägen ska det stannas i Gällstad för att se om något kan shoppas, kanske träningskläder?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar