tisdag 18 augusti 2009

Hemma med sjukt barn

Idag är jag hemma med sjukt barn d v s Agnes. Hon var uppe och tangerade 40 grader i feber i går, men sedan dess har febern bara gått neråt. Hon sov hos oss i natt, vilket innebar att vi hade ett barn som for runt hela natten och flera gånger fick vi ta och flytta på henne eftersom hon var på väg ner på golvet. Nu har jag lagt henne för att sova middag, vilket jag hoppas att hon kan. Trots sin höga feber igår sov hon inte mer än en halvtimme på hela dagen och sedan ville hon ine sova på kvällen heller. Om man nu ska hitta någon fördel med att vara hemma med sjukt barn så skulle det vara att det är friidrotts VM på tv. Agnes pekar och konstaterar att de springer och hoppar =) Imorgon får Claes vara hemma och jag jobba. Vi brukar försöka vara så rättvisa mot varandra som vi kan när det gäller att vara hemma, men oavsett så är det nästan alltid så att någon måste ställa in något viktigt möte. Men det är så det är att vara småbarnsförälder...

Igår efter att vi hämtat Ebba på dagis så målade vi med fingerfärg. Något både Ebba och Agnes tyckte var roligt. Tror att det kommer att bli en omgång till idag, trots att jag behövde sanera dem ganska rejält efteråt. Agnes målade även en del på sig själv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar