söndag 23 augusti 2009

svampplockning, kräftfiske och släktträff

Så här såg Agnes ut innan vi åkte i fredags. Samtidigt gick hon runt och vinkade och sade hejdå, hejdå. Hon var sååååå glad=) Medan vi packade så fort vi bara kunde roade Agnes sig själv och Ebba tyckte livet var bra tråkigt och undrade om vi inte skulle åka snart. Visst skulle vi det, vi skulle bara....
Iväg kom vi och väl framme hos familjen Ljungqvist (Charlotte, Birger och barnen Mikaela och Sandra) sommarstuga blev det full fart. Efter lite fika var det dags att ordna inför kräftfisket. Ebba fick åka båt vilket hon älskar. När burarna var i vattnet skulle vi gå upp till huset igen, men Charlotte tog med mig på mitt livs första svamptur. Så nu är jag helt fast! Vi glömde bort tiden och gick och letade och hittade en massa svamp/kantareller. Jag konstaterade att jag nu behöver en svampkniv och en svampkort. Rätt utrustning är alltid viktigt!

Här plockar Charlotte svamp. Spana in den fantastiska utsikten! Hit kan jag tänka mig att åka igen. Tjejerna lekte tillsammans och Ebba tycker det är så roligt med Mikaela och Sandra, speciellt med tanke på att de är äldre än henne. Ebba får ärva en hel del kläder från dessa tjejer och det är de bästa kläder hon vet. Även denna gång fick vi med en bärkasse hem med bland annat en prinsessklänning.

På lördagen var det så dags för släktträff med familjen Johansson. Är det en sak som är säkert när det man är på dessa träffar så är det att man inte riskerar att bli hungrig. Här ser man fikabordet som serverades. Som ni ser finns det en massa godsaker. Bland annat fanns det en squashkaka som smakade helt underbart. Har sagt att jag vill ha receptet och då ska jag baka... Vi tog en massa bilder så det kan nog tänka sig att det kommer lite fler bilder framöver. Till sist kommer en bild på alla sysslingar.

Föresten så var det en tipspromenad där jag kom trea (inte illa för att vara ingift...) och vann då en svampkniv så nu är det bara korgen som saknas.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar