tisdag 18 augusti 2009

En dag hemma

Efter att jag och Agnes hämtat Ebba på dagis var det som att jag fått en ny tjej. Vilken positiv effekt Ebba har på Agnes. Från att ha varit supergnällig och bara velat sitta i mitt knä, kunde Agnes helt plötsligt leka skälv :-) Vi gick till lekplatsen en stund, men där trodde vi att vi skulle blåsa bort efter en stund. Men en stund gick det att leka. Det gungades och klättrades. De lekte i "båten" som finns på lekplatsen. Agnes visade tydligt att hon ville köra båten själv och Ebba som den snälla storasyster hon är lät henne göra det. De åkte rutchkana tillsammans, hållandes i handen. Riktigt söta!

Agnes har fortfarande lite feber och är gnällig så imorgon kommer Claes att vara hemma med henne. Jag får med andra ord ta mig upp riktigt tidigt för att komma till jobbet så att jag hinner förbereda mig till de möten som jag nu inte hann förbereda idag. Men det funkar det med.

Ebba tjatar om att hon snart ska börja på simskola. Så nu är det bara att hoppas att hon kommer att tycka det är lika roligt som hon föreställer sig på torsdag. Hon har en tro om att hon ska kunna simma bara av att hon går dit. Trots ihärdiga försök av oss att förklara att det inte riktigt fungerar så och hon säger att hon vet! är det ändå samma diskussion snart igen.

Man skulle kunna tro att man hinner med mycket när man är hemma en sådan här dag, men det är dåligt med det. det enda jag har hunnit var att gå igenom skafferiet lite inför framtida inhandling och där hittade jag två påsar med chips. Någon som känner till hur de har hamnat där? Hittade förövrigt pyjamasen när vi kom hem i söndags och den är väldigt söt. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar