lördag 29 augusti 2009

Ljungsbromarknad

Redan igår hade vi tänkt att ta oss till Ljungsbromarknad, men med ihållande regn ändrade vi våra planer. Emma med föräldrar kom till oss istället på kvällen. Redan tidigare på dagen hade vi träffat dem då vi varit där och hämtat ett antal kilo med sommaräpplen. Så idag har jag skalat och skivat äpplen för att koka äpplemos. Idag blev det 11 burkar med mos och på köksön ser jag ännu en kasse med äpplen... Vad det ska bli av dem har jag ännu inte bestämt ;-) (Hade tänkt att göra äpplekaka med hade inget smör hemma och inte tänkte jag ge mig in till Ljungsbro centrum igen med tanke på marknaden.)

Så i förmiddags gick vi till marknaden. Ebba och Emma åkte karuseller, Claes köpte en ny plånbok och själv köpte jag två nya pepparkaksformar (älg och elefant). Sedan fick vi även med oss en kartong med gräddbullar. Jag lyckades till min stora glädje (?) ge bort flera stycken på vägen hem, så nu behöver vi inte äta alla själva=)

Imorgon åker vi och hälsar på Nisse i Västervik. En båttur är utlovad om det inte regnar. Vi hoppas på fint väder och att jag hinner en sväng till Lager 157....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar