tisdag 4 augusti 2009

Kräftfiske

Claes började jobba igår och jag är inne på min sista semestervecka. Ebba vill börja på dagis igen, men jag är inte lika sugen på att börja arbeta. Har blivit bortskämd med hyffsade sovmornar, ta dagen som den kommer, mysa med familjen samt äta och dricka gott. Dessutom har jag börjat komma igång med träningen igen efter att den låg nere i några veckor... Idag har jag träningsvärk. Detta trots att det igår inte gick speciellt bra. Benen var tunga, håll och bara allmänt tungt... När jag kom hem ville Ebba ut och springa. Vilket jag gjorde med henne. Vi brukar springa en liten sväng, men tydligen hade Jessica kommit på att man kan springa två varv med henne vilket Ebba tyckte vi skulle göra. Hon gav sig iväg i hög fart och jag hade med mina tunga med ben nästan lite svårt att hänga med de första metrarna. Men efteråt var det skönt att sprungit av sig lite och benen var inte lika tunga =)

Idag åt vi lunch på IKEA tillsammans med Claes. Vi behövde köpa en stoooor kastrull för att kunna koka kräftor i och dessutom behövde Claes bilen till kvällens kräftfiske. Vilket han inte trodde att han behövde först. Så nu ska jag förbereda i köket så att han kan koka kräftorna när han kommer hem. Beroende på när han kommer så kanske jag även kan tänka mig att hjälpa till... Han fiskar med jobbet idag och då brukar han kunna komma hem med en del kräftor, så håll tummarna. Ebba var ledsen för att hon inte fick följa med, men vi lovade att hon ska få fiska kräftor en annan dag och det gick hon med på (OM Jessica och Pelle är med, för det brukar de vara ...).

Förresten så lyckades Agnes klättra ur sin vagn idag, så hon har ett snyggt blåmärke i pannan. Då känner man sig som en bra förälder, eller inte.... Men det gick bra och hon grät inte ens, så som vanligt såg det värre ut än det var. Hon har idag även hämtat en pall och klättrat upp på ungefär allt hon har kunnat. Lite besviken var hon när hon inte kom upp på köksön, men försökte gjorde hon... Däremot tog hon sig upp på matbordet på altan där jag fann henne sittandes och äta bokstavskex. Det går inte att släppa henne med blicken för en sekund!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar